Image result for پفیلا

مواد لازم برای تهیه پفیلا خانگی با طعم سرکه نمکی

  • یک استکان ذرت
  • یک قاشق غذاخوری کره
  • دو قاشق غذاخوری سرکه
  • نمک به مقدار لازم
  • دو قاشق غذاخوری روغن

 

طرز تهیه پفیلا خانگی با طعم سرکه نمکی

مرحله ۱

ابتدا برگ های بلال را جدا کرده و دانه های بلال را نیز از آن جدا می کنیم. دانه های ذرت را در داخل یک ظرف ریخته و صبر می کنیم تا کمی خشک شده و رطوبت آن گرفته شود. در صورت تمایل می توانید دانه های ذرت را به شکل منجمد از فروشگاه های مواد غذایی نیز تهیه کنید.

 

مرحله ۲

اکنون در یک قابلمه مناسب روغن ریخته و بر روی شعله متوسط گاز قرار می دهیم. کمی صبر می کنیم تا روغن داغ شده و دانه های ذرت را به آن اضافه می کنیم. کمی نمک بر روی دانه های ذرت می ریزیم. تعداد دانه ها باید در حدودی باشد که کف قابلمه را بپوشاند و دانه ها نباید بر روی یکدیگر قرار بگیرند. سپس درب قابلمه را می گذاریم.

 

مرحله ۳

قابلمه را چپ و راست کرده و تکان می دهیم تا دانه های ذرت تفت داده شوند. بعد از حدود ۵ الی ۱۰ دقیقه صدای ترکیدن دانه های ذرت را خواهید شنید. پس از اینکه صدای ترکیدن دانه های ذرت کم شد، قابلمه را از روی حرارت خارج کرده و به مدت ۵ دقیقه صبر می کنیم.

 

مرحله ۴

اکنون برای طعم دار کردن پفیلا می توانید کره را در دمای اتاق قرار داده تا آب شود. سپس نمک و سرکه و کره را در داخل ظرف پفیلا ریخته و به مدت ۱۰ دقیقه در داخل فر با دمای ۱۰۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم. اکنون پفیلا خانگی با طعم سرکه نمکی آماده است.